Od 1 października 2016 roku funkcjonuje w Polsce sztandarowy program Prawa i Sprawiedliwości Rodzina 500 plus. Od 1 sierpnia 2017 roku nastąpiły pewne zmiany w zasadach obowiązywania tego programu. Sprawdźcie Państwo, na czym one polegają.
Od 1 sierpnia 2017 roku w programie 500 plus wprowadzono zmiany mające na celu przeciwdziałanie wyłudzeniom świadczenia, przy braku przesłanek do jego otrzymania.
Nowe zasady
Z dniem 1 sierpnia 2017 roku weszły w życie zapowiadane zmiany dotyczące funkcjonowania programu „Rodzina 500 plus”. Ich celem, zgodnie z argumentacją minister Elżbiety Rafalskiej, jest eliminacja procederu wyłudzania świadczenia.
Niezmiennie obowiązuje w Polsce świadczenie w wysokości 500 zł miesięcznie na drugie i każde kolejne dziecko w rodzinie, bez względu na wysokość uzyskiwanych dochodów przez rodziców dziecka. Natomiast w przypadku świadczenia na pierwsze dziecko do wniosku o 500 plus należy dołączyć szereg dokumentów.
Pieniądze z programu 500 plus na pierwsze dziecko należą się tym rodzinom, w których dochód na jednego członka rodziny nie przekracza 800 zł lub 1200 zł, jeśli w rodzinie wychowywane jest dziecko niepełnosprawne. Pod uwagę przy wyliczaniu kryterium dochodowego bierze się następujące dochody:
- małżonków lub opiekuna faktycznego dziecka,
- zamieszkujących i pozostających na utrzymaniu wnioskodawców dzieci w wieku do 25. roku życia,
- dzieci, które ukończyły 25. rok życia, pod warunkiem, że mają orzeczenie o znacznej niepełnosprawności i w związku z tym przysługuje im świadczenie pielęgnacyjne, specjalny zasiłek opiekuńczy lub zasiłek dla opiekuna.
Płać ratę kredytu niższą nawet o 30%. Porównaj oferty »
Wnioskując o świadczenie 500 plus na pierwsze lub jedyne dziecko należy dołączyć do wniosku (w zależności od indywidualnych okoliczności dotyczących wnioskodawcy):
- oświadczenia o wysokości dochodów niepodlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, dotyczące członków rodziny, którzy osiągają takie dochody,
- zaświadczenia z urzędu skarbowego z danymi, dotyczące opodatkowania działalności podlegającej opodatkowaniu ryczałtem lub kartą podatkową, prowadzonych przez członków rodziny, osiągających takie dochody,
- oświadczenia wnioskodawcy o przeciętnej wielkości gospodarstwa rolnego, o ile je posiada,
- inne dokumenty (w tym oświadczenia) potwierdzające utratę lub uzyskanie dochodu w przypadku zmiany sytuacji dochodowej, jak np. utrata pracy czy rozwiązanie umowy o dzieło.
Gmina ponadto może zażądać od wnioskodawcy udokumentowania istotnych przyczyn, uzasadniających przyznanie świadczenia. Wystarczającym dokumentem jest złożenie oświadczenia pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
60 firm pożyczkowych w jednym miejscu. Porównaj oferty »
Kontynuacja świadczenia
Aby nie nastąpiła przerwa w wypłacie świadczenia 500 plus, beneficjenci powinni złożyć wniosek na nowy rok w sierpniu 2017 roku. Urzędy mają 3 miesiące na jego rozpatrzenie, dlatego wypłaty ruszą ponownie od października. Dla uzyskania świadczenia konieczne jest złożenie nowego wniosku, według wzoru dostępnego na stronach rządowych, m.in. Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zgodnego z ustawą z dnia 7 lipca 2017 roku o zmianie niektórych ustaw związanych z systemami wsparcia rodzin. Można go złożyć osobiście w oddziałach MOPS i GOPS, jak i przez internet, np. za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.