A A A
drukuj

Nowe zabezpieczenia w bankowości elektronicznej od 14 września 2019 roku

Data publikacji: 2019.10.15 godz. 09:49
OCENA
5.0/5

Od 14 września 2019 roku w szeregu banków w Polsce nastąpiły poważne zmiany dotyczące logowania się klientów do systemu bankowości elektronicznej. Czego możemy się spodziewać przy logowaniu do swojego konta bankowego online?

Fot: Nowe zabezpieczenia w bankowości od 14 września

Banki w związku z nową dyrektywą unijną wprowadziły z dniem 14 września 2019 roku szereg zmian w zakresie m.in. logowania na konto w bankowości elektronicznej. 

W związku z wejściem w życie z dniem 14 września 2019 roku przepisów wdrażających dyrektywę unijną PSD2, również i banki w Polsce musiały wprowadzić dodatkowe zabezpieczenia w bankowości elektronicznej. Mowa tu głównie o nowych wymaganiach dotyczących potwierdzania tożsamości klientów.
Podstawową zmianą jest wprowadzenie dwustopniowego uwierzytelniania klientów na etapie uzyskiwania dostępu do konta internetowego, ale nie tylko. Takie same procedury obowiązują dziś w związku z dokonywaniem transakcji i płatności internetowych. Przepisy wprowadzone przez unijną dyrektywę mają na celu wzmocnienie sposobów uwierzytelniania w bankowości elektronicznej i uwierzytelniania się przy transakcjach zbliżeniowych.

Konta osobiste z ponad 20 banków. Porównaj oferty »

Z jakich narzędzi korzystają banki?
Oprócz dotychczasowych zabezpieczeń stosowanych przy logowaniu się do kont online w bankach instytucje bankowe stosują obecnie i inne narzędzia weryfikacyjne, m.in. jednorazowe hasła SMS i autoryzację mobilną. Dodatkowo banki umożliwią klientom oznaczenie w systemie wybranego przez nich urządzenia zaufanego np. komputera, tabletu czy smartfona, co ograniczy wymagania przy logowaniu się do konta. Ma to miejsce np. w mBanku.
W banku Pekao, przy uzyskiwaniu dostępu do informacji o rachunku, będzie wymagane również podanie kodu SMS (nie rzadziej niż raz na 90 dni) lub kodu wygenerowanego przez aplikację PeoPay. Klient będzie zobowiązany podać również kod w przypadku chęci przeglądania historii operacji starszych niż 90 dni.
W aplikacji Moje ING w ING Banku Śląskim bank przewiduje, że logujący się do niej klienci będą mogli zastosować jeden z trzech sposobów weryfikacji:

  • podanie kodu PIN do aplikacji,
  • przedstawienie identyfikatora biometrycznego - odcisku palca lub obrazu twarzy,
  • połączenie dwóch poprzednich metod.

Konta osobiste z ponad 20 banków. Porównaj oferty »

We wszystkich bankach
Nawet jeśli nie z dniem 14 września 2019 roku, ale nieco później, to wszystkie banki przewidują zmiany zasad korzystania z konta online i aplikacji mobilnej. Nowe regulacje spowodują powszechną modyfikację sposobu logowania do kont elektronicznych.
Banki zadziałały w większości przypadków wcześniej i informowały swoich klientów o czekających ich zmianach. Wysyłały klientom SMSy i wiadomości mailowe na skrzynki prywatne lub wiadomości na skrzynki w aplikacjach. Można spotkać się nie tylko ze zmianą logowania na konto, ale również zmianą wyglądu serwisów internetowych i aplikacji banków, jak ma to miejsce w przypadku iPKO.

Komentarze

Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.

Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.

comments powered by Disqus
  • Pożyczka ekspresowa w PEKAO S.A »