Darmowe rachunki, możliwość opłat bez prowizji czy wysoko oprocentowane lokaty- to niektóre z czynników, które dominują przy podejmowaniu decyzji, o skorzystaniu z usług tego czy innego banku. Dziś nie ma przeświadczenia, że trzeba korzystać z usług tylko jednego banku. Konkurencja nie śpi, a to sprzyja rotacjom klientów.
Jak wynika z raportu World Retail Banking w cigu ostatnich sześciu miesięcy, niewiele ponad 40% klientów zastanawiało się nad zmianą banku. Można wnioskować, że klienci albo nie są zadowoleni z usług obecnego banku albo zauważają lepszą ofertę w innych bankach. Dysponują też coraz większymi możliwościami samodzielnego porównania ofert. W poszukiwaniu najlepszej oferty kredytowej klienci nie ograniczają się tylko do oferty banku, z którego usług korzystają obecnie. Z pomocą w analizowaniu ofert przychodzą porównywarki internetowe, które w łatwy i szybki sposób pomagają wybrać najbardziej korzystną ofertę.
Lojalny klient to dla banku pewniak, który będzie stałym źródłem dochodów i biorcą kolejnych produktów. Dziś bardzo trudno zaskarbić sobie przychylność klienta, która będzie owocowała długie lata. To, co bank ma nam dziś do zaoferowania, niekoniecznie skłoni nas do korzystania z jego usług jutro.
Jak zadbać o klienta?
Spadek satysfakcji ze świadczonych usług jest czerwonym światłem do zmian. Nawet jeśli poziom zadowolenia wśród klientów waha się w granicach 50% to też wystarczający sygnał by zacząć działać. Tylko dobrze skonstruowana i przemyślana strategia może przynieść w przyszłości pożądany efekt- pomyślną i długofalową współpracę.
Co banki oferują klientom? - czytaj w naszym artykule »
Klient zadowolony to klient lojalny. Niestety banki zapomniały o budowaniu dobrych a przede wszystkim skutecznych relacji z klientami. A same oferty produktowe, nie są wystarczające aby na dłużej zatrzymać przy sobie klienta. Krótkotrwałe akcje promocyjne są czymś w rodzaju wabika, przyciągają ale tylko na chwilę, jeśli nie idzie za tym kompleksowe zorientowanie na klienta i jego potrzeby.
Bank, który prowadzi rachunek danego klienta, dysponuje szeroką wiedzą na jego temat. Znając poziom przychodów i wydatków, jest np. w stanie określić jego potrzeby kredytowe. Konstruując ofertę skrojoną na jego miarę, z większym prawdopodobieństwem odniesie sukces i wzbudzi zainteresowanie, aniżeli w przypadku przedstawienia ogólnej oferty oderwanej od jego potrzeb.
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.