A A A
drukuj

Chuck Norris nie uratuje bankowości?

Data publikacji: 2013.06.20 godz. 15:50

Opracowanie własne
OCENA
2.7/5

„Chuck Norris nie czeka na gotówkę”! „Chuck Norris jedzie na wakacje” – i bierze na nie kredyt! Siedmiokrotny mistrz świata w karate i aktor znany był w Polsce głównie z reklam banku BZ WBK. 

Okazuje si jednak, że współpraca z bankiem dobiegnie końca. Amerykańskiego karatekę zastąpi od jesieni prawdopodobnie inna twarz. Spekuluje się m.in. o Izabeli Kunie – aktorce filmowo-teatralnej, a także o odtwórcy roli Ryszarda Lubicza - Piotrze Cyrwusie. Trzeba przyznać, że Rysiek z Klanu to nie to samo co Chuck Norris. Ale może o to właśnie chodzi? O zastąpienie agresywnego Chucka dającym poczucie bezpieczeństwa, szacownym Ryszardem?

Wobec spadku przychodów sektora bankowego, związanych choćby z mniejszym zainteresowaniem kredytami, skuteczny marketing staje się dla wielu banków kluczem do sukcesu. Oprócz znanych twarzy filmowych i serialowych, banki coraz częściej praktykują marketing bezpośredni – a więc przede wszystkim telemarketing, przesyłki mailowe, sprzedaż przez strony www i korespondencję pocztową. Przy docieraniu do klientów biznesowych najlepiej sprawdza się łączenie telemarketingu i przesyłek pocztowych. W bankowości detalicznej banki często wykorzystują zaś tradycyjną korespondencję. Jest ona jednak wspomagana przez wykorzystywanie baz danych, które mówią o zainteresowaniu klientów, badając np. wskaźnik zapytań czy wskaźnik zakupów dokonanych pod wpływem przesyłek. Wśród banków – choć niekoniecznie wśród klientów popularny jest także telemarketing. Do jego stosowania przyznaje się 54 proc. banków detalicznych. Coraz częstsze  jest także organizowanie wydarzeń specjalnych czy targów. 

Co ciekawe - bankowość jest jedną z branż najczęściej wykorzystujących taką formę marketingu – wyprzedzają ją tylko branża motoryzacyjna i turystyczna.  58 % banków stosuje tego typu metody w stosunku do zarówno klientów indywidualnych jak i biznesowych, 16 proc. tylko do klientów indywidualnych, a 26 proc. wyłącznie do odbiorców biznesowych i  instytucjonalnych. Cóż - nawet Chuck Norris w pojedynkę nie uratuje znajdującej się w kryzysie branży bankowej.  

Komentarze

Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.

Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.

comments powered by Disqus
  • Pożyczka gotówkowa w PEKAO S.A »