Banki i inne instytucje finansowe szturmem ruszyły z ulepszaniem swoich stron internetowych. Wszystko w myśl- lepszej przejrzystości i szybszemu dostępowi do wyszukiwanych informacji. Tak, aby klient sprawnie dotarł do tych informacji, które są dla niego najistotniejsze.
Nowa kolorystyka
Nowa odsłona strony internetowej BGŻOptima to przede wszystkim ożywiona kolorystka, na czarno- szarym tle widnieją nazwy produktów, pisane na biało. Kolory czcionek współgrają z nowym logo BGŻOptima, w którym BGŻ jest koloru- seledynowego, a Optima- białego. Ponadto, do każdej grupy produktów jest przypisany inny kolor np. niebieski jest przypisany do kont oszczędnościowych, pomarańczowy do lokat, a czerwony do funduszy inwestycyjnych.
Stałym elementem w poszczególnych kategoriach produktowych jest także kolor różowy, oznaczający- „sprawdź szczegóły” oraz seledynowy, który umożliwia- „założenie konta” czy „założenie lokaty”. Dodatkowo, na różowo, przy kontach oszczędnościowych czy lokatach, jest wyróżniona wysokość oprocentowania. Zastosowanie żywych kolorów na stonowanym tle przyniosło oczekiwany efekt, a więc lepszą widoczność najważniejszych elementów oferty.
Prostota i przejrzystość
Przeprowadzone badanie satysfakcji klienta dowiodło, że potrzeba zmian jest nieunikniona. Opinie i sugestie dotychczasowych klientów banku przełożyły się na opracowanie niezbędnych zmian.
- Zależało nam na tym, aby nasi klienci w łatwy i szybki sposób mogli znajdować informacje na temat naszych produktów. Dlatego zadbaliśmy o to, aby już ze strony głównej można było wybrać odpowiednią kategorię produktów, o której chcielibyśmy dowiedzieć się więcej - Karolina Sudwoj-Nogalska, dyrektor Departamentu Marketingu Banku BGŻOptima.
Prostota i przejrzystość- to cechy, które miały być wyznacznikiem nowej strony internetowej. Wizualnie strona główna jest bez zarzutów. Nowy układ pozwala z poziomu strony głównej dostać się do interesujących nas informacji o produktach. Dzięki wprowadzonym ulepszeniom, klienci banku będą mogli korzystać z nawigacji w postaci tradycyjnego menu pionowego oraz coraz popularniejszej nawigacji horyzontalnej. Klikając na konta oszczędnościowe, lokaty i inwestycje szybko przechodzimy się do oferty produktowej. Informacje są zaprezentowane przejrzyście, a dopiero po kliknięciu na konkretny rodzaj konta np. Konto na Start czy Konto Indywidualne BGŻOptima- możemy uzyskać więcej informacji nt. szczegółów oferty lub bezpośrednio założyć konto. Wygodnym rozwiązaniem są też porównywarki, które umożliwiają zapoznanie się z aktualnie oferowanym produktami w różnych bankach.
W środkowej części strony głównej, znajdują się odsyłacze do- kalkulatora lokat terminowych, informacji o inwestowaniu i narzędzi do oszczędzania. Klikając na kalkulator lokat można wyliczyć, ile da się zarobić na koncie BGŻOptima. W dogodny sposób można wyliczyć, jaką kwotę należy wpłacić, aby osiągnąć oczekiwany zysk lub np. ile odkładać aby osiągnąć daną kwotę. W zakładce- „Jak rozpocząć inwestowanie”, dowiemy się jak stawiać pierwsze kroki jako inwestorzy, znajdziemy także odpowiedzi na nurtujące nas pytania, w tym praktyczne porady i wskazówki. „W narzędziach do inwestowania”- łatwo porównamy oferty lokat i kont oszczędnościowych, tak aby wybrać najdogodniejszą dla siebie ofertę.
Kompendium wiedzy
Na samym dole strony głównej, znajduje się źródło informacji, a więc: Pomoc, Dokumenty, Bezpieczeństwo, Media, Kontakt. Każda z kategorii ma podkategorie i tak np. w dokumentach znajdą się niezbędne dla każdego klienta, informacje o: tabelach opłat i prowizji, tabelach oprocentowania dla kont, wzorach umów i regulaminach. W Pomocy, klient rozwieje najistotniejsze wątpliwości i znajdzie rozwiązania najczęściej pojawiających się problemów np. z logowaniem do systemu, składaniem reklamacji czy autoryzacją SMS.
Jest także miejsce poświęcone Grupie Rabobank, do której należy BGŻOptima. Dane kontaktowe banku oraz miejsce, gdzie dostępne są artykuły i materiały prasowe.
Z poziomu głównego, prawym górnym rogu strony, można zalogować się do systemu oraz w razie problemów, skontaktować z centrum obsługi klienta. Strona jest wykonana w sposób przemyślany i pomocny. Z pewnością każdy szybko i sprawnie odnajdzie to, co go najbardziej interesuje.
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.