FM Bank S.A. połączył się z Polskim Bankiem Przedsiębiorczości S.A. Od 1 lipca oba banki działają pod jedną nazwą- FM Bank PBP S.A. Niespełna miesiąc temu- 18 czerwca, Komisja Nadzoru Finansowego wyraziła zgodę na połączenie obu podmiotów. Mimo fuzji, banki nadal zachowały swoją odrębność i specjalizują się w dotychczasowych ofertach produktowych, adresowanych do wybranych grup biznesowych.
Rynek bankowy w dalszym cigu się konsoliduje. Dotyczy to nie tylko największych graczy rynkowych, ale jak pokazuje powyższy przykład, również tych mniejszych. Banki rozglądają się za podmiotami, które chciałyby wchłonąć w swoje struktury. Zazwyczaj poszukują partnerów, którzy świadczą w stosunku do nich komplementarne usługi. W ten sposób nowo powstałe banki pozyskują nie tylko nowych klientów, ale także nowe segmenty działalności oraz bogatą sieć placówek.
Kształt nowego banku
Głównym udziałowcem obu banków jest Fundusz Abris Capital Partners. To właśnie z jego inicjatywy doszło do połączenia podmiotów, które nadal zachowały swoje dotychczasowe segmenty działalności. Fuzja nie spowodowała drastycznych zmian, jej celem było umocnienie pozycji rynkowej, a nie wprowadzanie zmian strukturalnych czy organizacyjnych. Żaden z banków nie stracił swojego charakteru, który wypracowywał latami.
Zgodnie z założeniami, funkcjonujący dziś pod nazwą FM Bank PBP S.A. posiada wyraźne cztery grupy docelowe, do których kieruje swoją ofertę. Za pośrednictwem FM Banku, specjalizuje się w bankowości dla mikro i małych firm, a za pomocą Polskiego Banku Przedsiębiorczości, skupia się na sektorze średnich firm oraz jednostkach samorządowych.
Stworzenie jednej nazwy banku, z dwóch odrębnych, miało zapewnić klientom poczucie bezpieczeństwa i stabilności, bez wprowadzania niepotrzebnego zamieszania. Zgodnie z zapewnieniami władz banku, nic nie ulega zmianie, umowy nadal obowiązują i nie ma konieczności podpisywania dokumentów z nową nazwą banku. Dzięki zachowaniu odrębnych nazw, kierunki działania banku będą sygnowane wyraźnymi, znanymi już wśród przedsiębiorców markami.
Partnerstwo i profesjonalizm
Połączenie banków to realizowanie strategii, która zakłada stworzenie instytucji finansowej, która oferuje kompleksowe produkty skrojone na potrzeby firm sektora MSP. Bank chce skupić się na indywidualnym podejściu do klienta bez względu czy będzie to osoba prowadząca działalność, mikro, mała czy średnia firma. Fuzja banków nie spowodowała redukcji zatrudnienia. Łącznie z FM Banku PBP S.A. będzie pracowało ponad 600 osób.
Połączone siły umożliwią też szybsze i sprawniejsze reagowanie na zmieniające się warunki. W tym nie tylko dostosowywanie oferty do zmieniających się potrzeb, ale także inwestowanie w nowe rozwiązania technologiczne, które będą ułatwiać funkcjonowanie firm i usprawnią proces pozyskiwania nowych klientów. Obecnie bank obsługuje 35 tysięcy mikro firm i kilkaset średnich firm.
Jak wynika z informacji banku- W związku z tym, że celem fuzji jest wykorzystanie w pełni doświadczenia obu banków i stworzenia bazy do stabilnego rozwoju nowej instytucji, nie planowane są zwolnienia pracowników ani ograniczenie sieci sprzedaży. Nowy bank będzie bazował na doświadczeniach obu spółek. W oparciu o wspólne wnioski i spostrzeżenia, będą przygotowywane nowe oferty zgodne z głównymi kierunkami rozwoju. A wszystko przy zachowaniu wartości takich, jak: partnerstwo, profesjonalizm i transparentność. Kierowanie się tymi wartościami zapewni zadowolenie klientów, korzystających z 56-ciu oddziałów banku.
Działania na rzecz MSP
Fuzja banków doprowadzi do skupienia się nie tylko na udzielaniu kredytów czy pożyczek, ale także współuczestniczeniu w inicjatywach, które prowadzą do rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Do tej pory, w tego typu przedsięwzięciach aktywnie uczestniczył i uczestniczy FM Bank. W ramach wspierania inwestycyjnych planów firm sektora MSP, bank czynnie uczestniczył w udzielaniu poręczeń w ramach inicjatywy JEREMIE. Na mocy umowy podpisanej z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, bank jest pośrednikiem w udzielaniu kredytów i pożyczek najmniejszym podmiotom działających na rynku. W tym zakresie pomaga przedsiębiorcom już w sześciu województwach.
FM Bank oferuje także gwarancje de minimis, które pochodzą z Banku Gospodarstwa Krajowego i spożytkowane są w ramach „Rządowego Programu wspierania mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw”. Gwarancja jest zabezpieczeniem kredytu, który zgodnie z przeznaczeniem powinien być wykorzystany na finansowanie bieżącej działalności firmy. Zgodnie z warunkami udzielania gwarancji, kredyt może być zaciągnięty na okres 27 miesięcy i może obejmować do 60 proc. kwoty kredytu.
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.