Santander Consumer Bank

Adres siedziby:
Santander Consumer Bank S.A.
ul. Strzegomska 42c
53-611 Wrocław

Infolinia Banku Santander:
Kredyty:
195 00

Lokaty:
801 601 801
71 358 21 60

(673 opinii)

Poniższe opinie są opiniami historycznymi. Obecnie możliwość dodawania nowych opinii jest wyłączona. Niektóre opinie podlegały moderacji treści. Nie weryfikowaliśmy, czy osoby tworzące poniższe opinie były klientami opisywanych instytucji lub korzystały z opisywanych usług.

673 Opinie

użytkownik
Ocena:
Santander to bank stosujący praktyki niezgodne z obowiązującym prawem. Pożyczyłem 3400 na 36 mies. po 6 miesiącach systematycznych spłat postanowiłem spłacić całość a bank obniżył mi tylko o odsetki kwotę do spłaty pomijając obniżenie proporcjonalnej części prowizji co jest niezgodne z ustawą o kredycie konsumenckim. Pan na infolinii twierdzi mi w żywe oczy ze prowizja nie podlega zwrotowi, jest to kłamstwo niezgodne z prawem.Oto treść mojej reklamacji spłaty mojego kredytu: Witam, Zgodnie z art.49 ust.1 ustawy o kredycie konsumenckim oraz jego interpretacją przez Rzecznika Finansowego oraz Prezesa UOKIK składam wniosek o zwrot proporcjonalnej części pobranej do kredytu prowizji. Przypominam również że zgodnie z art. 52 ustawy macie państwo obowiązek dwutygodniowego rozliczenia się z klientem ze spłaconego kredytu. Po tym okresie sprawa zostanie zgłoszona do UOKIK oraz złożę pozew sądowy. Podstawa prawna: Art. 49. kredyt. kons. Obniżenie kosztu kredytu w przypadku wcześniejszej spłaty 1. W przypadku spłaty całości kredytu przed terminem określonym w umowie, całkowity koszt kredytu ulega obniżeniu o te koszty, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania umowy, chociażby konsument poniósł je przed tą spłatą. 2. W przypadku spłaty części kredytu przed terminem określonym w umowie, ust. 1 stosuje się odpowiednio. Art. 52. Obowiązek rozliczenia kredytu w terminie 14 dni od dnia wcześniejszej spłaty Kredytodawca jest zobowiązany do rozliczenia z konsumentem kredytu w terminie 14 dni od dnia dokonania wcześniejszej spłaty kredytu w całości. Interpretacja Rzecznika Finansowego i Prezesa UOKiK: Art. 49 ust. 1 ustawy należy rozumieć w ten sposób, że: w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu konsumenckiego następuje obniżenie wszystkich możliwych kosztów takiego kredytu, niezależnie od ich charakteru i niezależnie od tego, kiedy koszty te zostały faktycznie poniesione przez kredytobiorcę. redukcja ta ma charakter proporcjonalny, tj. odnosi się do okresu od dnia faktycznej spłaty kredytu do dnia ostatecznej spłaty określonej w umowie. Kluczowe przepisy ustawy o kredycie konsumenckim: ?Art. 5 pkt 6. ?całkowity koszt kredytu - wszelkie koszty, które konsument jest zobowiązany ponieść w związku z umową o kredyt, w szczególności: a) odsetki, opłaty, prowizje, podatki i marże jeżeli są znane kredytodawcy oraz b) koszty usług dodatkowych w przypadku gdy ich poniesienie jest niezbędne do uzyskania kredytu - z wyjątkiem kosztów opłat notarialnych ponoszonych przez konsumenta;" ?Art. 48. Konsument ma prawo w każdym czasie do spłaty całości lub części kredytu przed terminem określonym w umowie". ?Art. 49 ust. 1. W przypadku spłaty całości kredytu przed terminem określonym w umowie, całkowity koszt kredytu ulega obniżeniu o te koszty, które dotyczą okresu, o który skrócono czas obowiązywania umowy, chociażby konsument poniósł je przed tą spłatą. 2. W przypadku spłaty części kredytu przed terminem określonym w umowie, ust. 1 stosuje się odpowiednio". Dz.U. 2011 Nr 126 poz. 715 USTAWA Opracowano na podstawie t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1497, 1585, 1662. z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim 1) Rozdział 1 Przepisy ogólne Art. 5. Użyte w ustawie określenia oznaczają 6) całkowity koszt kredytu ? wszelkie koszty, które konsument jest zobowiązany ponieść w związku z umową o kredyt, w szczególności: a) odsetki, opłaty, prowizje, podatki i marże jeżeli są znane kredytodawcy oraz b) koszty usług dodatkowych w przypadku gdy ich poniesienie jest niezbędne do uzyskania kredytu ? z wyjątkiem kosztów opłat notarialnych ponoszonych przez konsumenta; Na powyższej podstawie prawnej ŻĄDAM ZWROTU PROPORCJONALNEGO CZĘŚCI POBRANEJ PROWIZJI W USTAWOWYM TERMINIE POD GROŹBĄ KONSEKWENCJI PRAWNYCH!!! ZE WZGLĘDU NA NIEUCZCIWE PRAKTYKI BANKU NIGDY NIE SKORZYSTAM Z WASZYCH PARABANKOWYCH USŁUG. Wyobrażacie sobie sytuację że spóźniacie się ratą to kary z banku was przerosną, tymczasem bank stosuje w 2018r w "unijnym państwie prawa" takie nieuczciwe praktyki bezkarnie. Ha ha kpina a nie bank co najwyżej parabank.
  • Pożyczka ekspresowa w PEKAO S.A »