Raiffeisen Bank International zapowiadał, że jego internetowe ramię – Zuno – ruszy w Polsce w 2011 r. Na szybką inaugurację się jednak nie zanosi - pojawiła się bowiem poważna przeszkoda – Komisja Nadzoru Finansowego.
Załóż wpełni internetowe konto całkowicie za darmo »
W kwietniu tego roku, kiedy nadzór informował o zgodzie na przejęcie większościowego pakietu Polbanku przez Raiffeisena, w komunikacie znalazł się zapis, że „KNF wzięła w szczególności złożone przez inwestora zobowiązania dotyczące ostrożnego i stabilnego zarządzania bankiem w zakresie m.in. ewentualnego wsparcia kapitałowego, polityki dywidendowej i wyeliminowania wewnętrznej konkurencji między podmiotami z grupy na rynku polskim”
Priorytetem dla obu banków jest teraz strategia działania. Rozwiązań jest kilka. Jedna z branych pod uwagę opcji to włączenie tego projektu w struktury Raiffeisen Bank Polska. Podobne rozwiązanie ponad 10 lat temu zastosował BRE Bank, tworząc internetowy mBank. Dla Raiffeisena dobre stosunki z nadzorem finansowym mają obecnie duże znaczenie, gdyż bank jest w trakcie fuzji z Polbankiem.
– „Musimy opracować wspólną strategię, która pozwoliłaby również na wykorzystanie marki Zuno na polskim rynku. Jest kilka możliwości” – mówi Krzysztof Kowalski, szef Zuno w Polsce. Jego zdaniem uruchomienie marki nadal jest możliwe.
Obecnie 40-osobowy zespół Zuno w Polsce pracuje nad uruchomieniem działalności w naszym kraju.
Dla Raiffeisen Bank Polska strategiczny projekt to w tej chwili połączenie z przejętym niedawno od greckiego Eurobanku EFG Polbankiem. Liczba klientów tego ostatniego przekracza 900 tys., ale w II kw. nie udało się osiągnąć zysku.
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.