PKO BP wprowadza rewolucyjne zmiany. Od dziś zamiast karty płatniczej wystarczy telefon.
Nowa usuga największego banku w Polsce nosi nazwę IKO. Stanowi ona połączenie funkcji bankowych (sprawdzanie salda, historii rachunku, przelewy) i płatniczych (płacenie za zakupy w sklepach tradycyjnych i online, wypłaty z bankomatów). Aby korzystać z płatności mobilnych, posiadacze konta w PKO Banku Polskim muszą jedynie zainstalować na swoim telefonie bezpłatną aplikację IKO i aktywować ją w serwisie e-bankowości iPKO.
Podstawową funkcją IKO są płatności przy pomocy telefonów komórkowych. W ten sposób klienci będą mogli zapłacić za zakupy w sklepie. Jak to działa? Aplikacja wygeneruje na ekranie telefonu sześciocyfrowy kod, który należy wpisać na terminalu płatniczym, a następnie potwierdzić kliknięciem na ekranie telefonu. W podobny sposób za pomocą telefonu będziemy też mogli wypłacić pieniądze z bankomatu - wygenerowany na ekranie telefonu kod wpiszemy na klawiaturze bankomatu, a ten wyda nam pieniądze.
Zupełną nowością jest również możliwość tworzenia czeków. Umożliwią one korzystanie z IKO w sytuacjach, gdy nie mamy dostępu do Internetu, planujemy wyjście bez telefonu lub chcemy przekazać komuś pieniądze. Czek to prostu wygenerowany przez bank numer składający się z dziewięciu cyfr. Przy jego pomocy tak samo można będzie płacić w sklepie, w Internecie oraz wypłacać gotówkę z bankomatu.
Obecnie aplikacja dostępna jest na smartfony z systemem Android i iOS, wkrótce ma być również dostępne dla platform Blackberry, Java, Symbian i Windows Phone.
- „Tworzymy awangardę masowych płatności mobilnych w Polsce, a nasze rozwiązanie ma szansę stać się lokalnym standardem płatności na rynku europejskim” - mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.