Kawałek plastiku z prostym chipem – taka forma karty płatniczej wydaje się coraz bardziej anachroniczna w czasach smartfonów oraz bankowości mobilnej. Dlatego firma MasterCard zdecydowała się na wprowadzenie interaktywnej karty, która jest wyposażona w wyświetlacz ciekłokrystaliczny. Nowy produkt pod nazwą MasterCard Display już dwa lata temu był próbnie dystrybuowany w Singapurze. Począwszy od ubiegłego roku nowe karty testują również klienci dwóch największych rumuńskich banków (Banca Comerciala Carpatica oraz Credit Europe Bank). Po dość długim okresie oczekiwania MasterCard Display zagościł też na polskim rynku. W ubiegłym miesiącu karta z wyświetlaczem trafiła do oferty Getin Banku. Dlatego warto dokładnie przyjrzeć się temu interesującemu rozwiązaniu …
Karta i token w jednym
Na globalnym rynku MasterCard Display jest oferowany w dwóch wariantach. Pierwszy z nich odróżnia się od typowej karty dzięki zastosowaniu małego wyświetlacza ciekłokrystalicznego oraz jednego przycisku dotykowego. Wspomniany klawisz wywołuje kody uwierzytelniające, które są generowane przez wbudowany token. Wedle zamierzeń projektantów integracja urządzenia szyfrującego oraz karty płatniczej ma okazać się szczególnie użyteczna w trakcie wykonywania tak zwanych transakcji wysokiego ryzyka. Bardziej zawansowana wersja MasterCard Display posiada dwanaście innych klawiszy, które służą do zabezpieczenia tokena dodatkowym kodem PIN. Getin Bank zdecydował się na włączenie do swojej oferty właśnie takiego wariantu MasterCard Display. Uboższa wersja tej karty na razie nie jest dostępna w Polsce. Warto dodać, że obydwa modele MasterCard Display obsługują technologię PayPass, która staje się już rynkowym standardem.
Wypróbuj kartę najnowszej technologii! Wypełnij wniosek »
Niewielki wyświetlacz ciekłokrystaliczny nowej karty oprócz kodów wygenerowanych przez token może przekazywać również inne komunikaty. Najbardziej istotna funkcjonalność polega na monitorowaniu bieżącego stanu konta. Saldo jest uaktualniane po każdym kontakcie z terminalem płatniczym. W taki sam sposób urządzenie aktualizuje pozostałe przechowywane informacje (m.in. kursy walut, komunikaty marketingowe banku oraz historię transakcji).
Liczba oraz długość przekazywanych komunikatów jest ograniczona przez technologiczne cechy wyświetlacza. Wbudowany panel LCD wyświetla jedynie sześć alfanumerycznych pozycji. Pod tym względem przypomina on rozwiązania stosowane w popularnych kalkulatorach. Wybór tak taniej technologii był spowodowany koniecznością maksymalnego obniżenia kosztów produkcji karty.
Za nowoczesny „plastik” trzeba zapłacić …
MasterCard Display może pełnić rolę karty kredytowej lub debetowej. Getin na razie zdecydował się na umieszczenie w swojej ofercie drugiego wariantu (nazwa handlowa MasterCard Debit Display). Klienci wspomnianego banku otrzymają interaktywną kartę w ramach każdego konta oszczędnościowo-rozliczeniowego, które jest powiązane z usługą bankowości internetowej. Jeżeli chodzi o koszty użytkowania MasterCard Debit Display to można wskazać tylko jedną istotną różnicę w stosunku do pozostałych kart debetowych Getin Banku (Master Card Debit oraz Visa Electron). Okazuje się, że użytkownicy nowoczesnego „plastiku” będą musieli zapłacić 50 złotych za jego wydanie lub wznowienie. W związku z tym stanowi on ciekawą propozycję tylko dla miłośników technologicznych nowinek oraz osób, które często uwierzytelniają transakcje za pomocą jednorazowych kodów. Pozostali klienci powinni raczej zaczekać na upowszechnienie interaktywnych kart. Firma Visa już zaprezentowała konkurencyjne rozwiązanie. Produkt pod nazwą CodeSecure jest gotowy do wprowadzenia na rynek bankowy. Można oczekiwać, że pojawienie się realnej alternatywy dla MasterCard Display zwiększy dostępność nowej generacji kart płatniczych.
Załóż konto w Getin Banku i przetestuj najnowszą kartę MasterCard Display »
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.