Pamiętajmy, gdy organizator wyjazdu nie wywiąże się z umowy, możemy, a nawet powinniśmy, zgłosić reklamację.
Co roku wielu klientw biur podróży skarży się na hotel, który wygląda inaczej niż w reklamowym folderze, niesmaczne posiłki, plaża na drugim końcu miasta. Niezadowolenie wielu kończy się jednak na narzekaniach, głównie ze względu na niewiedzę i obawę przed zbyt wysokimi kosztami dochodzenia swoich praw. I tu niespodzianka: Turyści, choć często nieświadomi tego faktu, są chronieni przed nieuczciwymi praktykami organizatorów wycieczek.. Często wystarczy jedynie odrobina determinacji, by wyegzekwować należne prawa.
Zasadniczo, touroperatorzy nie mają prawa nas niczym zaskoczyć, bowiem wszelkie szczegóły dotyczące wykupionej wycieczki są przecież spisane w umowie. Bankier.pl przypomina, jakie zapisy w umowie znaleźć się powinny:
- ceny imprezy turystycznej lub usługi turystycznej albo sposobu jej ustalenia,
- miejsca pobytu lub trasy imprezy,
- rodzaju, klasy, kategorii lub charakterystyki środka transportu,
- położenia, rodzaju i kategorii obiektu zakwaterowania, według przepisów kraju pobytu,
- ilości i rodzaju posiłków,
- programu zwiedzania i atrakcji turystycznych,
- kwoty lub procentowego udziału zaliczki w cenie imprezy turystycznej lub usługi turystycznej oraz termin zapłaty całej ceny,
- terminu powiadomienia klienta na piśmie o ewentualnym odwołaniu imprezy turystycznej lub usługi turystycznej z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń, jeżeli realizacja usług jest uzależniona od liczby zgłoszeń,
- podstaw prawnych umowy i konsekwencji prawnych wynikających z umowy,
- ogólne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej.
Obowiązkiem organizatora wycieczki jest spełnienie złożonych na piśmie obietnic. Za niewypełnienie lub wypełnienie w sposób nienależyty postanowień umowy organizator poniesie odpowiedzialność. Organizator turystyki ma co prawda prawo ograniczyć odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi do dwukrotności ceny imprezy, jednak nie w przypadku szkód na osobie.
Uwaga – organizator nie będzie odpowiadał wtedy, gdy to wskutek naszego celowego działania czy zaniechania doszło do niewykonania umowy, albo gdy spowodowała je siła wyższa. Jednak nawet wtedy, gdy organizator wyjazdu nie ponosi odpowiedzialności z wymienionych przed chwilą przyczyn, ma obowiązek udzielić pomocy swojemu klientowi w czasie trwania imprezy turystycznej.
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.