A A A
drukuj

Play monopolizuje rynek telefonii komórkowej?

Data publikacji: 2012.03.06 godz. 13:16

Koordynator działu prasowego, eBroker.pl
OCENA
5.0/5

Jeśli ktoś jeszcze się zastanawia nad tym, co robi Kuba Wojewódzki stojąc obok czerwonego Ferrari na zaśnieżonej drodze, w samym środku niczego, to podpowiadamy: udowadnia, że zasięg Play jest wszędzie… albo przynajmniej tam, gdzie da się dojechać tym włoskim rumakiem w zimie!

5 lat ciągłego udowadniania

Kiedy w marcu 2007 roku P4 – operator sieci Play rozpoczął swoją pierwszą kampanię reklamową na rynku zawrzało. Przez kilka tygodni cała Polska zadawała sobie pytanie czym w ogóle jest ta firma. Spoty reklamowe nie mówiły zupełnie nic na temat jej przyszłej działalności. Po tak doskonale zorganizowanej kampanii wizerunkowej wystarczyło tylko podać adres strony internetowej, by klienci, po zapoznaniu się z niewyobrażalnie tanią ofertą, dokonali najzwyklejszej szarży na nieliczne (wtedy) placówki. Telefony kosztowały gorsze w porównaniu z konkurencją.

Sam przepychałem się w tych kolejkach, z nadzieją na nową słuchawkę. Wymarzonego wówczas Samsunga ze slider-em udało mi się kupić dopiero w czwartym salonie! Było tak tanio, że większość placówek zdążyła wszystko wyprzedać jeszcze przed pojawieniem się w telewizji pierwszej reklamy Playa, w której pokazano telefon…

 

Codziennie 3900 nowych klientów

To, czym operator może zachęcić klienta do wyboru jego oferty są oczywiście niskie ceny połączeń i transmisji danych. W ten sposób prawdopodobnie można przekonać do siebie nielojalnych użytkowników kart PrePaid… ale ci wcale nie pozostaną wierni, gdy konkurencja zaproponuje im lepsze warunki. Klienci abonamentowi są bardziej wymagający i zazwyczaj do taniej oferty potrzebują jeszcze dużego wyboru telefonów w atrakcyjnych cenach.

Play uporał się z tym problemem doskonale i dziś może się pochwalić tym, że aż 44% z 7 076 000 aktywnych klientów zawarło wiążącą umowę abonamentową. Wśród nich prawie 10% to przedsiębiorstwa (530 000!). P4 jest również dostawcą mobilnego Internetu, który non stop dostarczany jest milionowi odbiorców w całej Polsce.

Porównaj oferty wszystkich polskich sieci>>

 

Wzrost przychodów nieprzypadkowy

W ciągu pięciu lat działalności w Polsce Play stał się liderem sieci GSM. Pokazał to 2011 rok, który przyniósł 0,1 procentową stratę dla Orange i pozostawił T-Mobile na lodzie 2,3% poniżej kreski. W tym samym czasie P4 zwiększyło swoje przychody o 33%!

Taki wzrost może jednak oznaczać tylko jedno – podniesienie cen. Chociaż wciąż Play pozostaje najtańszy na rynku, to z pewnością nie ma już tak atrakcyjnej oferty jaką miał wtedy, gdy wraz całym tłumem napierałem na ich salon niespełna 5 lat temu…

Zobacz najlepsze telefony roku 2011>>

Komentarze

Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.

Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.

comments powered by Disqus
  • Pożyczka gotówkowa w PEKAO S.A »