A A A
drukuj

Polacy cenią jakość i wiarygodność...

Data publikacji: 2013.05.14 godz. 16:17

Opracowanie własne
OCENA
4.2/5

Przy wyborze produktów i usług Polacy są bardziej wymagający niż inni Europejczycy. Cenimy jakość i wiarygodność, nie przywiązując większego znaczenia do pochodzenia marki.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzane jest od 2001 r. w kilkunastu krajach Europy w kilkudziesięciu kategoriach branżowych. Analiza wyników pokazuje różnice w podejściu do marek, produktów i usług reprezentowane przez Europejczyków. Dla większości z nich najważniejszą cechą marki jest jej wiarygodność. Mniej zwraca się uwagę na rozpoznawalność marki i jej pozycję na rynku.

Polacy mają nieco odmienne podejście. Dla większości ankietowych rodaków, najważniejsza jest jakość oferowanych produktów i usług. Duże znaczenie w ocenie przywiązujemy do swoich wcześniejszych doświadczeń z daną marką oraz do tego, czy, w naszej ocenie, liczy się ona ze zdaniem, z potrzebami klientów.

Laureaci badania otrzymują Złote Godła (za najwięcej głosów w swojej kategorii) i Kryształowe Godła (za najwyższe oceny wg 5 kryteriów - jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta, społeczna odpowiedzialność).

Wyniki najnowszego badania pokazały, że największym zaufaniem, spośród wszystkich kategorii, obdarzana jest marka Rossmann. Wskazało na nią aż 66 proc. ankietowanych. Najlepsze oceny za poszczególne kryteria otrzymała natomiast marka Ziaja.

Analizując poszczególne kategorie, można zwrócić uwagę na kilka z nich. Wśród marek związanych z nowymi technologiami, największym zaufaniem cieszy się Nokia (45 proc. wskazań w kategorii telefon komórkowy/smartfon), a najwięcej punktów z oceny kryteriów zebrała marka Samsung. Co ciekawe, Polacy jako jedyni w Europie, za markę najbardziej godną zaufania w branży motoryzacyjnej wskazali Audi.

Wśród banków zwyciężył PKO BP (zaufaniem darzy go 27 proc. respondentów), w gronie instytucji finansowych – VISA (60 proc.), a spośród towarzystw ubezpieczeniowych najbardziej ufamy PZU (42 proc.). Z marek żywnościowych największe uznanie zyskały Winiary (w kategorii producenci żywności) i Żywiec Zdrój (woda), a wśród kosmetycznych – Nivea.

Jedna z kategorii ocenianych w trakcie badania dotyczyła troski danej marki o środowisko. Bezapelacyjnym zwycięzcą okazała się marka producent żarówek Osram (60 proc. wskazań), wyprzedzając stacje Orlen (40 proc.) i baterie Duracell (34 proc.).

Komentarze

Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.

Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.

comments powered by Disqus
  • Pożyczka gotówkowa w PEKAO S.A »