Jak wynika z badań TNS Polska dla Banku Zachodniego WBK, tylko w pierwszym kwartale 2012 roku odsetek klientów korzystających z usług bankowości elektronicznej osiągnął już 49%.
Co prawda, Polacy wciąż wolą korzystać z usług bankowych w placówkach - dla 68 proc. respondentów jest to podstawowy sposób komunikacji z bankiem. Co interesujące, częstotliwość wykorzystania placówek bankowych jest znacznie niższa niż bankowości internetowej. Tylko 30% klientów odwiedza oddziały klika razy w miesiącu, natomiast z bankowości elektronicznej w tym czasie korzysta już 85% respondentów.
Jak zauważa socjolog dr Marcin Idzik z TNS Polska - Bankowość internetowa odgrywa fundamentalną rolę we współczesnym multikanałowym modelu dystrybucji usług bankowych. Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy dynamiczny i regularny wzrost popularności bankowości internetowej. Wykształciła się nowa grupa konsumentów, która dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi chce korzystać z usług bankowych w dogodnym dla siebie miejscu i w dowolnym czasie. Korzystanie z usług banków przybiera charakter "codzienny", powszechny, a usługi rozliczeniowe stają się coraz bardziej wystandaryzowane. Bankowość internetowa stanowi doskonałą odpowiedź na ten kierunek rozwoju oferty bankowej.
Z zestawionych przez TNS Polska danych wynika też, że użytkownicy e-bankowości są młodzi, mieszkają w dużych miastach i są dobrze wykształceni. Odsetek korzystających z bankowości internetowej rośnie wraz ze wzrostem wykształcenia - Z bankowości internetowej korzysta niemal trzech na czterech (71%) klientów z wyższym wykształceniem. Jednocześnie ponad połowa mężczyzn (52%), będących klientami banków, korzysta z bankowości internetowej, wśród kobiet ten odsetek jest niższy i wynosi 46%.
źródło: prnews.pl
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.