A A A
drukuj

Autobus, pociąg, samolot się spóźnił? Możesz żądać zwrotu pieniędzy!

Data publikacji: 2016.06.14 godz. 13:18

Ekspert, eBroker.pl
OCENA
4,8/5

Dodatkowe odszkodowanie za odwołany lot wynosi nawet 600 euro
Unia Europejska najwcześniej uregulowała zasady odpowiedzialności przewoźników lotniczych. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady numer 261/2004 dotyczy pasażerów, którzy wylatują z UE, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii/lądują na terenie UE, EOG lub Szwajcarii. Wspomniane rozporządzenie mówi, że w przypadku opóźnienia lotu przewoźnik musi zapewnić pasażerom bezpłatne posiłki i napoje oraz możliwość kontaktu z innymi osobami (np. wykonania dwóch rozmów telefonicznych i wysłania dwóch e-maili). Jeśli opóźnienie przekroczy 5 godzin, to pasażerowie mają prawo do zwrotu kosztów biletu lub bezpłatnego powrotu do pierwszego lotniska, z którego wyruszyli. Dodatkowo przewoźnik lotniczy w miarę potrzeby musi zapewnić bezpłatny nocleg i przejazd z hotelu do lotniska osobom, które chcą kontynuować podróż. Jeżeli opóźnienie trwało przynajmniej 3 godziny lub lot został odwołany, a przewoźnik lotniczy nie może udowodnić, że był to efekt okoliczności nadzwyczajnych, to pasażer dodatkowo otrzyma odszkodowanie wynoszące od 250 euro do 600 euro (na podstawie Wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE z 19 listopada 2009 r. oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady numer 261/2004). W przypadku odwołania lotu, pasażerom przysługują również standardowe uprawnienia (tzn. zwrot za bilet, oferta innego połączenia do docelowego lotniska, możliwość skorzystania z posiłków, napojów i telefonu). 

60 firm pożyczkowych w jednym miejscu. Porównaj oferty »

Komentarze

comments powered by Disqus