Po wielu sukcesach związanych projektowaniem i wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie płatności bezgotówkowych, przyszedł czas na kolejne sukcesy i wyzwania. Blue Media, jako jedna z największych w Polsce firm z branży IT, uzyskała zgodę Komisji Nadzoru Finansowego na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej.
Blue Media, jako krajowa instytucja płatnicza, ma przed sobą duże możliwości rozwoju. Wynikają one z nowych uprawnień nadanych na drodze ustawy o usługach płatniczych. Dyrektor zarządzający Blue Media, Sebastian Ptak nie ukrywa, że wymogom narzucanym przez ustawę sprostają tylko firmy o najlepszej kondycji finansowej, ponieważ tylko one będą w stanie zapewnić bezpieczeństwo świadczonych usług płatniczych. Jednocześnie podkreśla, że Blue Media pracuje nad uzyskaniem pozycji zaufanego partnera, zwłaszcza we współpracy z bankami.
Otrzymanie statusu krajowej instytucji płatniczej to wyróżnienie, na które trzeba solidnie zapracować. Należy bowiem wykazać się stabilnością finansową, odpowiednią bazą kapitałową oraz mechanizmami bezpieczeństwa wewnętrznego. Zezwolenie na wydawanie pieniądza elektronicznego oraz świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji pieniądza elektronicznego jest przyznawane na wniosek zainteresowanego. Zezwolenie takie może zostać wydane firmie z siedzibą na terenie RP, a przedstawiony przez nią program działalności i plan finansowy musi zawierać informację o planowanej średniej wartości pieniądza elektronicznego pozostającego w obiegu. (art. 132a.)
Nowe obowiązki
Jednak nowe możliwości to też nowe wyzwania. Uzyskując status krajowej instytucji płatniczej Blue Media będzie musiała dostosować się do przestrzegania wielu nowych obowiązków. Należy do nich m.in. obowiązek do przekazywania KNF informacji o:
1.średniej wartości pieniądza elektronicznego pozostającego w obiegu – w terminie do
15 dnia każdego miesiąca, na który jest ustalana (art. 73b. 1.)
2.całkowitej wartości pieniądza elektronicznego pozostającego w obiegu, wydanego przez tę instytucję, według stanu na dzień 31 grudnia każdego roku kalendarzowego
– w terminie do dnia 31 stycznia roku następnego (art. 73b. 1.)
Są to ważne terminy, których należy przestrzegać. Równie ważne jest zastosowanie się do przepisów z zakresu średniej wartości pieniądza pozostającego w obiegu. Przekroczenie ustalonych kwot, może skutkować nałożeniem na krajową instytucję płatniczą kary pieniężnej bądź też może wiązać się z utratą uprawnień do wydawania pieniądza elektronicznego.
Jako krajowa instytucja płatnicza Blue Media, będzie miała również obowiązek „przechowywać dokumenty związane ze świadczeniem usług płatniczych oraz z prowadzoną działalnością w zakresie wydawania pieniądza elektronicznego przez okres co najmniej 5 lat od dnia ich wytworzenia lub otrzymania.”(art. 75)
Sukces BlueCash
Firma z powodzeniem współpracuje z bankami w zakresie działalności rozrachunkowej i rozliczeniowej. Z powodzeniem udało jej się również stworzyć i wprowadzić system przelewów ekspresowych BlueCash. Przelew w czasie rzeczywistym to duża wygoda.
Na podstawie zgody Prezesa NBP, firma z powodzeniem umożliwia dokonywanie przelewów w czasie rzeczywistym. A to duże udogodnienie dla szerokiego grona osób, które np. zapominają o terminowym uiszczaniu płatności za zobowiązania..
O Sukcesie mówią same liczby, które wykazują, że coraz więcej osób korzysta z szybkich przelewów. Jak podaje firma, od początku 2013 r. klienci wykonali pół miliona przelewów, przy czym w samym lipcu było ich aż 82 tysiące. „Apetyt rośnie w miarę jedzenia”- Blue Media szacuje, że do końca roku łączna liczba przelewów przekroczy milionowy poziom. Dzięki systemowi BlueCash, klienci mogą zlecać przelewy do ponad 20 banków. Z systemu korzysta już wiele banków, w tym m.in. banki: Alior Sync, mBank oraz MultiBank. Blue Media planuje poszerzać grono banków współpracujących.
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.