Głośnym echem odbiło się wczorajsze ukaranie Banku Millenium filtrem, który spowodował spadek strony banku na daleką pozycję w wynikach wyszukiwania Google na frazę „bank millenium”. Kara dotyczyła niestosowania się do wytycznych dotyczących pozycjonowania.
Przeszukiwanie zasobw Internetu celem znalezienia potrzebnych informacji na temat produktów finansowych to pierwsze co dziś robimy, gdy planujemy skorzystać z oferty wybranego banku. Internet jest często jedynym źródłem informacji. Spadek na bardzo odległą pozycję w wynikach wyszukiwania jest zatem nie lada problemem dla instytucji. Tym bardziej, że wiele witryn na pierwszych stronach wyników, posiadających w nazwie słowo „millenium” nie przekieruje nas wcale na stronę banku.
Dlaczego tak się stało? Google, jako firma, do której należy wyszukiwarka, określa standardy, do których właściciele stron powinni się dostosować. Dzięki temu mechanizmy wyszukiwania podpowiadają trafne odpowiedzi. Nie wszyscy jednak stosują się do wytycznych naginając obowiązujące standardy i stosując nieetyczne metody pozycjonowania.
- Zespół Google Search Quality zajął się kwestią kupowania linków przez popularne polskie witryny i podjął odpowiednie kroki w tych wypadkach gdzie zaistniała taka potrzeba. Mamy nadzieję, że z czasem więcej klientów SWLi przemyśli swoją strategie zdobywania linków – czytamy na łamach serwisu Google+ wypowiedź Search Quality Strategist w Google, Kaspara Szymańskiego,
Bank Millennium nie jest pierwszą „ofiarą” kar stosowanych przez Google. Wcześniej ukarane zostały tez porównywarki cen i serwisy ogłoszeniowe.
źródło: prnews.pl
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.