A A A
drukuj

Pierwszy oddział Smart od Citi Handlowego

Data publikacji: 2013.09.30 godz. 13:03

Opracowanie własne
OCENA
3.6/5

Większość banków skupiło się w ostatnim czasie na zmianie wizerunku, kreowaniu nowego logo, tworzeniu aplikacji czy modyfikowaniu stron internetowych. Citi Handlowy posunął się dalej i stworzył oddział Smart, który obfituje w nowinki technologiczne, które mają ułatwić klientom dotarcie do oferty produktowej i przełożyć się na nowy wymiar obsługi bankowej.

Nowatorski pomysł został zrealizowany w Galerii Katowice. I jest pierwszym tego typu przedsięwzięciem nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Tego typu oddziały są znane z krajów amerykańskich czy azjatyckich. Do końca tego roku ma powstać jeszcze jeden taki oddział. Plan tworzenia tego typu placówek, przewiduje, że będą one zlokalizowane w miejscach strategicznych, gdzie klienci będą mieli najlepszy i najdogodniejszy dostęp. Tak oto o samym projekcie wypowiedział się prezes Citi Handlowego Sławomir S. Sikora: - „Przedefiniowujemy rolę oddziału. Zmieniamy punkt ciężkości z transakcyjnej na taką, która angażuje naszego klienta i odpowiada na jego potrzeby. Inteligentne oddziały mają być tam gdzie nasi klienci, m.in. w galeriach handlowych”.

Czym są oddziały Smart?

Nowoczesne placówki bankowe w niczym nie przypominają standardowych oddziałów bankowych. To krok naprzód, kierunek w którym będą z pewnością podążać, zmieniające swoje oblicza banki. Już samo przestąpienie progu nowego oddziału wprowadza aurę futurystyczną. Nie ma tu tradycyjnych biurek pracowniczych, do których zaprasza się kolejną osobę z kolejki. Nie ma sztywnych reguł czy suchych informacji na ulotkach. Są za to ekrany i tablety.

- „Tablety, ekrany dotykowe, wszystkie te nowinki technologiczne mają pomagać klientom w zapoznaniu się z ofertą i wybraniu produktu, który odpowie na ich potrzeby. Z drugiej strony ten oddział nowej generacji ma być miejscem, gdzie klient przyzwyczaja się do naszych mobilnych i internetowych rozwiązań. Dzięki temu wszystkie nasze aplikacje na telefon, iPad czy też nasza bankowość internetowa stają się potem przedłużeniem oddziału”- dodaje prezes.

Oferta w zasięgu oka

Stosy ulotek, tak charakterystyczne dla instytucji bankowych, czy operatorów komórkowych, zostały zastąpione nośnikami cyfrowymi. Duże ekrany przyciągają wzrok. A z nich napływają aktualne informacje z rynku, np. aktualne kursy walut czy notowania spółek giełdowych. Są jednocześnie dobrym miejscem na zamieszczanie informacji o obecnie oferowanych, promocyjnych produktach banku. Jest to na pewno lepszy sposób na zwrócenie uwagi klientów na obecną ofertę, aniżeli ulotki, które przypisane są do tradycyjnych placówek bankowych.

Ponadto klienci mogą korzystać z ekranów dotykowych, stołu z tabletami czy załatwiać inne sprawy bankowe w prywatnych pokojach. Na ekranach dotykowych klienci w łatwy sposób będą mogli poznać szczegółowe parametry interesujących ich produktów finansowych. W kilku ruchach dłonią porównają też atrakcyjność np. lokat czy ROR- ów.

Wykonanie transakcji bankowych umożliwią, zlokalizowane w centralnej części oddziału- stoły z tabletami. Przy nich możliwe będzie, nie tylko wykonanie przelewu drogą internetową ale także rozmowa na wybrany temat z pracownikiem banku, czy sfinalizowanie umowy na wybrany produkt finansowy. Na tematy wymagające kontaktu z ekspertem, klienci mogą liczyć pokojach, które umożliwiają nawiązywanie i prowadzenie rozmów video.

W nowoczesnym designie

Nie bez znaczenia jest też wnętrze oddziału Smart. Na uznanie zasługuje, wykorzystany do jego stworzenia nowoczesny design. Nie ma w nim tradycyjnych biurek, regałów czy stojaków na ulotki. Zamiast ciasnych przestrzeni są open space’y, które wraz z dużymi ekranami tworzą przestrzeń charakterystyczną dla centrów finansowych. Wnętrze utrzymane jest w stonowanej, jasnej kolorystyce beżu i bieli. Z białych stołów „wyrastają” białe tablety, z których będą korzystać klienci siedzący na białych krzesłach. W bardziej klimatycznym tonie, z akcentami drewna, powstały oddzielne pokoje. W nich przy białych stołach można będzie rozmawiać z ekspertem, zasiadając w wygodnym krześle w kolorze stalowym.

Najwcześniej oddziałami Smart mogą cieszyć się mieszkańcy Katowic, miejmy nadzieję, że w niedługim czasie, na terenie największych miast powstaną kolejne placówki. A my osobiście będziemy mogli ocenić ich funkcjonalność.

Komentarze

Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.

Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.

comments powered by Disqus
  • Pożyczka gotówkowa w PEKAO S.A »