Do banków, które pracują nad nowym wizerunkiem, a także i strategią działania, powoli dołącza Bank DNB NORD. Pierwszy etap zmian- nowe logo, bank już ma za sobą. Teraz pozostaje jeszcze zmiana nazwy formalno- prawnej(na DNB NORD Polska SA), która jest przewidziana na połowę listopada tego roku. W tym samym czasie, do użytku klientów zostanie też oddana nowa strona internetowa.
- „Logo DNB nie jest wprawdzie zupełną nowością – choćby dlatego, że od początku roku towarzyszyło już wielu naszym projektom związanym z bankowością korporacyjną. Teraz pojawia się jednak w pełnej odsłonie, jako oficjalny, nowy parasol komunikacji dla całej organizacji, mocniej identyfikujący ją z Grupą DNB” – mówi Robert Szymański, dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej z Banku DnB Nord Polska SA.
Bez sektora detalicznego
Od zeszłego roku bank skupia się na realizowaniu nowej strategii. Dotychczas specjalizował się w obsłudze zarówno sektora mniejszych, jak i większych przedsiębiorstw. Teraz bank stawia na rozwój segmentu korporacyjnego, wycofując się z bankowości detalicznej. Takiemu celowi przyświecała reorganizacja prowadzona od początku 2013 r. Po pięciu pierwszych miesiącach tego roku, klienci detaliczni, w liczbie ok. 28 tys. zostali przeniesieni do Getin Noble Banku. Bank zrezygnował również z prowadzenia biura maklerskiego, swoją decyzję uzasadniając faktem, że dalsze kontynuowanie tej działalności nie byłoby zgodne z przyjętą strategią.
DNB NORD stawia na korporacje
W wypowiedzi z zeszłego roku, prezes DnB NORD, Artur Tomaszewski mówił- „Chcemy co roku pozyskiwać około 40 nowych klientów korporacyjnych. Zakładamy przy tym, że połowa z nich będzie dużymi korporacjami o rocznych obrotach przekraczających 200 mln zł. Dzięki kapitałowi, w który wyposażył nas właściciel, możemy i chcemy realizować w najbliższych latach duże transakcje kredytowe – oczywiście przy dokładnej analizie ryzyka kredytowego. Naszą ambicją jest, aby w ciągu trzech lat wejść do grona pięciu najlepiej ocenianych przez klientów banków korporacyjnych na polskim rynku”.
Bank posiada duże doświadczenie w różnego rodzaju przedsięwzięciach finansowych prowadzonych na większą skalę. Nie zwalnia go to jednak z ciągłego doskonalenia i podnoszenia poprzeczki. Ciągłe ulepszanie oferty i dostosowywanie jej do aktualnych potrzeb, ma go przybliżyć go do stania się „cenionym partnerem merytorycznym, stabilnym, bo nastawianym na długoterminową relację”. W ostatnim czasie bank skupiał się na pozyskiwaniu nowych klientów z wyżej wymienionych branży. W tym celu starał się zmieniać ofertę w taki sposób, aby była ona atrakcyjna i spełniała oczekiwania poszczególnych firm.
Bank nastawia się na współpracę z korporacjami oraz firmami należących do sektora publicznego. Klientami strategicznymi staną się zatem podmioty: z branży energetycznej (odnawialne źródła energii i paliwa), TMT (tj. telekomunikacji, mediów, nowych technologii), z branży farmaceutycznej oraz związane z przetwórstwem spożywczym. Słowem- wszystkie te podmioty, które mają przed sobą świetlane perspektywy rozwoju. DNB NORD zamierza oferować powyższym firmom trzy grupy produktów: finansowanie, bankowość transakcyjna oraz produkty skarbowe.
Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.