A A A
drukuj

Co trzeba wiedzieć o ”300 Plus”?

Data publikacji: 2018.09.25 godz. 16:27

Ekspert, eBroker.pl
OCENA
5.0/5

O „wyprawkową” pomoc trzeba wnioskować do końca listopada
Wielu rodziców już złożyło wnioski o wypłatę dofinansowania do wyprawki szkolnej. Zgodnie z przepisami, takie wnioski można składać w formie papierowej od 1 sierpnia. W przypadku wniosków elektronicznych, okres przesyłania dokumentacji rozpoczął się miesiąc wcześniej (tzn. 1 lipca 2018 r.). Warto wiedzieć, że wypłatą nowego świadczenia z programu Dobry Start zajmują się te same instytucje, do których rodzice składali wniosek o „500 Plus”. Niezależnie od sposobu składania wniosku (forma elektroniczna lub papierowa), dokumenty mają być przyjmowane do 30 listopada. Przekroczenie tego terminu będzie skutkowało pozostawieniem dokumentów bez rozpatrzenia i brakiem możliwości otrzymania rządowej dopłaty do wyprawki szkolnej.

Płać ratę kredytu niższą nawet o 30%. Porównaj oferty »
Według przepisów przyjętych przez rząd, gminy mają maksymalnie dwa miesiące na rozpatrzenie wniosku i wypłatę świadczenia z programu Dobry Start. Warto dodać, że wniosek o dofinansowanie wyprawki szkolnej, na ogół składa się z jednego dokumentu (symbol SDS - 1). Załącznik oznaczony symbolem SDS - 1Z muszą wypełnić tylko rodzice wnioskujący o wyprawkę dla więcej niż pięciu dzieci. Obydwa wspomniane formularze (SDS - 1 oraz SDS - 1Z), nie powinny sprawić kłopotu wnioskodawcom. We wnioskach SDS - 1/SDS - 1Z trzeba podać przede wszystkim dane wnioskodawcy, dane ucznia oraz rodzaj szkoły, do której uczęszcza dany uczeń.
Tak jak już wspomnieliśmy, rodzice dzieci w wieku szkolnym nie muszą trudzić się z wypełnianiem papierowego wniosku o dofinansowanie wyprawki. Takie osoby mogą złożyć wniosek elektroniczny poprzez rządowy portal Emp@tia (empatia.mpips.gov.pl) lub bankowość elektroniczną. Warto wiedzieć, że nie wszystkie banki pozwalają jeszcze na złożenie wniosku elektronicznego w ramach programu Dobry Start. Taką funkcjonalność zaoferowały przede wszystkim instytucje, które już wcześniej włączyły się w obsługę programu Rodzina 500 Plus. Zgodnie z danymi Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, wniosek o dofinansowanie wyprawki szkolnej mogą złożyć między innymi klienci następujących banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Pekao, Bank Pocztowy, Bank Polskiej Spółdzielczości, Credit Agricole Bank Polska, Getin Noble Bank, ING Bank Śląski, mBank, Nest Bank, PKO Bank Polski (razem z Inteligo) oraz SGB - Bank. Wszystkie wymienione instytucje (podobnie jak inne banki uczestniczące w programie Dobry Start), nie weryfikują złożonych wniosków. Ich rola polega tylko na przesłaniu danych do odpowiednich organów administracji publicznej.

Komentarze

Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.

Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.

comments powered by Disqus