A A A
drukuj

Co zrobić, jeśli bankomat “zjadł” kartę?

Data publikacji: 2019.02.13 godz. 09:43
OCENA
5,0/5

Zdecydowana większość Polaków ma konto osobiste, na którym trzyma swoje oszczędności. Z konta pieniądze można wypłacić np. w bankomacie, przy użyciu karty płatniczej wydanej do rachunku. Zdarza się, że w wyniku awarii bankomat zamiast wypłacić żądaną kwotę, zatrzymuje kartę, a klient pozostaje z niczym. Co może w takiej sytuacji zrobić?

Fot: Co robić kiedy bankomat nie odda karty?

Bankomat może wciągnąć kartę klienta np. z powodu awarii urządzenia. W takim przypadku najlepiej od razu zadzwonić na infolinię operatora bankomatu i zgłosić całą sytuację. Warto też zastrzec swoją kartę. 

Bez paniki!
Jeśli bankomat „zjadł” kartę, nie możemy panikować. Mamy wiele możliwości odzyskania karty. Najłatwiej to zrobić, jeśli bankomat, z którego skorzystaliśmy, znajduje się w placówce banku klienta. Wtedy wystarczy zgłosić ten fakt pracownikowi banku, a niewykluczone, że kartę uda się odzyskać nawet od ręki. Jeśli tak się nie stanie, to bank poinformuje klienta, gdzie i kiedy będzie mógł odebrać swoją kartę.

60 firm pożyczkowych w jednym miejscu. Porównaj oferty »
Nieco inaczej trzeba postąpić w przypadku, gdy to bankomat np. w centrum handlowym czy w przestrzeni publicznej „zje” kartę. W takim przypadku klient powinien zadzwonić na numer operatora bankomatu podany na urządzeniu. Należy poinformować go niezwłocznie, najlepiej od razu, o fakcie wciągnięcia karty przez urządzenie. Niewykluczone, że bankomat za jakiś czas zwróci ją, ale niekoniecznie właścicielowi, ale np. kolejnemu klientowi.
Konsultant na infolinii musi przyjąć zgłoszenie i poinformować rozmówcę, gdzie może odzyskać swoją kartę - najczęściej w oddziale banku.

Co z bezpieczeństwem?
Tracąc kartę, która została wciągnięta przez bankomat, wielu klientów zastanawia się, co teraz z pieniędzmi na koncie, do którego plastik został wydany. Teoretycznie karta powinna być bezpieczna, ale niewykluczone, że nie zostanie ona wydana innej osobie, która mogłaby się nią posłużyć. Dane z karty mogłyby wówczas być wykorzystane w celu dokonania niepożądanej transakcji.

Płać ratę kredytu niższą nawet o 30%. Porównaj oferty »
Dobrym rozwiązaniem jest natychmiastowe zastrzeżenie karty, co można zrobić w dowolnym banku lub dzwoniąc do Systemu Zastrzegania Kart - na numer 828 828 828. Wtedy na pewno nie stracimy pieniędzy na karcie, ani nikt nie będzie mógł skutecznie się nią posłużyć. Pozostanie tylko złożyć do banku wniosek o wydanie nowej karty.

Co z niewypłaconymi pieniędzmi?
Najczęściej bankomaty wciągają kartę płatniczą klienta i nie wydają pożądanej kwoty pieniędzy. Zdarza się, że kwota ta zostanie i tak pobrana z konta bankowego. W takiej sytuacji trzeba walczyć o swoją własność i wyjaśnić sprawę z bankiem. Należy złożyć wniosek o zwrot środków, o ile zostały one pobrane z konta, a niewypłacone przez bankomat.

Konta osobiste z ponad 20 banków. Porównaj oferty »

Komentarze

comments powered by Disqus
  • Konto Jakie Chcę w Santander Bank Polska S.A. »