Pierwszy w Polsce już stoi w galerii handlowej Złote Tarasy w Warszawie, do końca marca br. ma być ich w kraju siedem. Czego? Samoobsługowych oddziałów Getin Banku pod nazwą „Getin Point”.
"summary">
Potrzebujesz szybko gotówki?
Wystarczy PIT!
Pożycz do 150 000 złotych
Prezes zarządu Getin Noble Bank Krzysztof Rosiński postrzega oddziały Getin Point jako nową erę w polskiej bankowości.
– Rozwój i popularyzacja technologii samoobsługowych to trend przyszłości. Wprowadzając samoobsługowy Getin Point po raz kolejny zaskakujemy nowoczesnym podejściem do bankowości, udostępniamy klientom następne unikalne rozwiązanie na rynku usług finansowych. Nie rezygnujemy z tradycyjnych placówek, ale oferujemy alternatywne rozwiązanie, które umożliwia klientom samodzielne wykorzystanie funkcjonalności stacjonarnego oddziału – mówi.
Ultranowoczesny kiosk
Getin Point to niewielki kiosk naszpikowany ultranowoczesną, pełną innowacyjnych rozwiązań aparaturą. Korzystając z jej możliwości można przy pomocy maszyny wyposażonej w dotykowy ekran założyć w Getin Banku konto i złożyć wniosek o kartę płatniczą do niego. Otrzymamy ją… od ręki. A gdy ktoś już konto ma, może w Getin Point-cie w prosty i bezpieczny sposób dokonać większości operacji związanych z jego obsługą – takich samych, które dotychczas dostępne były tylko w tradycyjnych placówkach lub poprzez bankowość elektroniczną. W Getin Point-cie możliwe jest więc założenie lokaty, sprawdzenie stanu środków na rachunku, wykonanie przelewu, wpłata gotówki na lokatę, rachunek lub spłatę karty kredytowej. Jeśli ktoś nie radzi sobie z obsługą maszyny może nawiązać połączenie z konsultantem, który udzieli mu fachowych podpowiedzi co, jak i gdzie ma robić.
Przy wszelkich tego typu bankowych nowinkach rodzi się pytanie o bezpieczeństwo korzystania z nich. Getin Bank zapewnia, że: „Stosowany w Getin Point proces weryfikacji klienta gwarantuje bezpieczeństwo i komfort korzystania z usług Getin Banku”. Getin Point wyposażony jest w biometryczny system weryfikacji tożsamości Finger Vein. Wystarczy przyłożyć palec do czytnika, by urządzenie dokonało identyfikacji w oparciu o analizę wzorca jego naczyń krwionośnych, unikalnego dla każdej osoby. To znacznie przyspiesza autoryzację klienta – zalogowanie się do konta trwa moment. Klienci Getin Banku nie zarejestrowani w jego biometrycznej bazie danych mogą w paręnaście minut dokonać tej operacji w Getin Point-cie. W przebrnięciu całego procesu pomaga z monitora konsultant Getin Banku. Osoba zarejestrowana w systemie Finger Vein będzie mogła autoryzować palcem nie tylko operacje w Getin Point-ach, ale też w oddziałach Getin UP.
Inny sposób zatwierdzania dyspozycji to podpis specjalnym rysikiem – elektroniczny skan podpisu odręcznego składany na tabletach w Getin Pointach. Nanoszony na umowę, dodatkowo zabezpieczony jest certyfikatem. Możliwa jest także weryfikacja klienta poprzez sprawdzenie autentyczności jego dokumentów za pomocą skanera dowodów. Punkt wyposażony jest też w skaner kodów QR z faktur, kieszeń do wypłaty gotówki, klawiaturę itp.
Z Kartą dla Kierowców tankujesz za 4,95 zł na każdej stacji! Zacznij oszczędzać na paliwie
Klienci sobie chwalą...
Ci, którzy korzystali już z możliwości Getin Point-ów, chwalą je sobie. Wszystko odbywa się prosto i łatwo, klient jest przejrzyście, krok po kroku „prowadzony” przez maszynę, a w razie potrzeby może skorzystać z pomocy konsultanta. Operacji dokonuje się w przyjemnych, wręcz komfortowych warunkach. Sieć Getin Point-ów będzie się powiększać. Do końca marca pojawią się w najpopularniejszych centrach handlowych w Łodzi, Katowicach, Krakowie i Gdańsku. Korzystać z nich będzie można przez 7 dni w tygodniu w godzinach pracy galerii. W przyszłości ustawiane będą także w innych miejscach.
Czy jednak takie oddziały jak Getin Point-y to przyszłość bankowości? Z jednej strony odpowiedź jest pozytywna: od 2009 r. liczba placówek bankowych w Unii Europejskiej systematycznie spada. Np. tylko w 2012 roku zlikwidowano około 5,5 tys. oddziałów bankowych. W Polsce banki do niedawna intensywnie rozwijały swoje sieci placówek, ale teraz proces ten został przystopowany. Z drugiej zaś strony… Z przeprowadzonego wiosną 2013 r. przez instytut badawczy TNS Polska sondażu dotyczącego korzystania z usług bankowych w naszym kraju wynika, że niemal dwie trzecie Polaków (63 proc.) ponad wszelkie udogodnienia przedkłada możliwość bezpośredniej osobistej rozmowy z pracownikami banków, a niemal wszyscy częściej czy rzadziej, ale odwiedzają tradycyjne oddziały banków. Nawet przeszło połowa (53 proc.) najmłodszych ankietowanych, z reguły będących pionierami korzystania z nowinek technologicznych, wybrała bankowość tradycyjną. Bankowców czeka więc jeszcze dużo roboty, by zmienić upodobania Polaków w tej kwestii…

Komentarze
Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.
Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.