A A A
drukuj

Już co trzeci Polak korzysta z bankowej aplikacji mobilnej

Data publikacji: 2018.03.28 godz. 11:27
OCENA
5.0/5

Bankowe aplikacje mobilne pozwalają na szybkie dokonywanie przelewów - wewnętrznych i zewnętrznych, realizację zleceń stałych i poleceń zapłaty, a także na kontrolę stanu konta w dowolnym momencie. Wystarczy, że w danym miejscu klient ma dostęp do sieci, aby móc skorzystać z aplikacji mobilnej banku. Coraz więcej Polaków docenia jej zalety.

Fot: Jeden na trzech Polaków korzysta z bankowej aplikacji mobilnej.

Co trzeci Polak, będący właścicielem smartfona, posiada jednocześnie zainstalowaną na nim aplikację mobilną swojego banku. Połowa z grona klientów takich aplikacji korzysta z niej kilka razy w tygodniu. 

Badanie UKE
Urząd Komunikacji Elektronicznej przeprowadził na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku powyżej 15 lat, obejmującej 1600 osób, badanie dotyczące trybu korzystania z usług telekomunikacyjnych, w tym internetu w telefonie. Wśród pytań ujętych w badaniu pojawiła się kwestia używania bankowości mobilnej i płatności zbliżeniowych.
Według badań UKE Polacy używają internetu w telefonie do:

  • przeglądania stron www - 75,5 proc. odpowiedzi,
  • obsługi programu pocztowego - 63,4 proc. odpowiedzi,
  • korzystania z portali społecznościowych - 61,9 proc. odpowiedzi,
  • korzystania z aplikacji mobilnych - 53,7 proc. odpowiedzi,
  • robienie zakupów w sieci - 28,1 proc. odpowiedzi.

Sprawdź ofertę kont osobistych z dostępem do do aplikacji mobilnych »

Aplikacje mobilne banków w telefonach Polaków
UKE podaje, że 30 proc. badanych właścicieli smartfonów w Polsce posiada aplikację mobilną banku w swoim telefonie, z której korzysta niespełna połowa z nich, kilka razy w tygodniu. Raz dziennie po aplikację sięga co 10 właściciel smartfona, a kilka razy dziennie tylko 8 proc.
Zdecydowanie mniej osób wykorzystuje telefon do płatności zbliżeniowych. Znacznie częściej w ten sposób płacimy za zakupy w sklepach i punktach usługowych z zastosowaniem bezstykowej karty płatniczej wydanej do konta bankowego. Telefon w tej roli występuje w przypadku 26,1 proc. posiadaczy mobilnych aplikacji bankowych, którzy dokonują najczęściej płatności zbliżeniowych telefonem kilka razy w tygodniu.

Konta osobiste z ponad 20 banków. Porównaj oferty »
Banki szacują, że mają ponad 9 mln użytkowników w bankowości mobilnej, a ta obejmuje nie tylko aplikacje, ale też serwisy lite oraz RWD. Użytkowników aplikacji jest mniej, ponieważ na koniec III kwartału 2017 roku, jak informuje UKE, było ich około 5,1 mln.

 

Komentarze

Właściciel serwisu eBroker.pl - Rankomat.pl nie weryfikuje opinii, recenzji czy ocen użytkowników zamieszczanych za pośrednictwem systemu Disqus, zarówno w zakresie ich rzetelności, jak i wiarygodności. Nie możemy potwierdzić, czy użytkownicy faktycznie korzystali z produktów i usług banków, firm pożyczkowych i Towarzystw Ubezpieczeniowych (TU) (za pośrednictwem portali należących do rankomat.pl lub bezpośrednio na stronie instytucji), których dotyczy opinia.

Jednocześnie informujemy, że w Serwisie publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne komentarze.

comments powered by Disqus